Veelgestelde vragen


Door middel van deze pagina met veelgestelde vragen proberen we antwoorden te geven op vragen die veel voorkomen. Staat jouw vraag er niet bij? Neem gerust contact met ons op.

Algemene voorwaarden
Flightcase-Verhuur, The Videohouse heeft algemene voorwaarden opgesteld om voor alle partijen helderheid te scheppen betreffende het overeenkomen van verhuur. Bij een aanvraag voor het huren van een of meerdere flightcases voor korte of langere periode en het overeenkomen van een huuroverkomst, wordt automatisch akkoord gegaan met onze algemene voorwaarden.


Afhalen en retourneren

Wanneer kan ik de door mij gereserveerde flightcase afhalen?
De door jou gereserveerde flightcase is, na betaling van de borgsom en de huurprijs, en ondertekening van de huurovereenkomst, op de werkdag voor ingang van de huurperiode af te halen vanaf 12 uur bij Flightcase Verhuur, The Videohouse aan Lange Baan 3-1 in Steenwijk.

Tot wanneer kan ik de door mij gehuurde flightcase retourneren?
De gehuurde flightcase mag te allen tijde eerder worden geretourneerd binnen de afgesproken huurperiode, echter dient de gehuurde flightcase geretourneerd te worden op de eerste werkdag na de einddatum, voor 12:00 uur bij Flightcase Verhuur, The Videohouse aan Lange Baan 3-1 in Steenwijk.

Wat als ik te laat ben met terugbrengen?
Voor de geretourneerde flightcases die worden geretourneerd na de afgesproken huurperiode wordt het dagtarief berekend, plus het dagtarief van huurders in de periode nadat jouw huurperiode eindigt. In feite betekent dit dat je voor elke dag dat de flightcase te laat wordt teruggebracht, je het dubbele tarief betaald.


Transport

Is het huren van een flightcase inclusief of exclusief transport?
Flightcases worden exclusief transport verhuurd, tenzij anders overeengekomen.

Mag ik het gehuurde zelf vervoeren?
Je bent vrij om te kiezen hoe gehuurde flightcases worden vervoerd. Wij vervoeren niet zelf en flightcases worden verhuurd exclusief transport. Echter, wij kunnen hierin wel adviserend zijn.


Financieel

Zijn prijzen inclusief of exclusief BTW?
Alle weergegeven prijzen op deze website, mondeling en in andere communicatie zijn exclusief BTW.

Betaal ik borg als ik een of meerdere flightcases huur?
Ja, bij alle verhuur wordt gebruik gemaakt van zogeheten waarborg. De kosten voor de waarborg dienen voorafgaand aan de huurperiode te worden voldaan.

Wanneer moet ik betalen?
De afgesproken prijzen in de huurovereenkomst en de borgsom dienen twee werkdagen voor ingang van de huurperiode betaald te zijn. Zonder betaling kan een flightcase niet uitgegeven worden.

Hoe kan ik betalen bij Flightcase Verhuur?
Zodra een aanvraag bij ons binnenkomt en de huurovereenkomst getekend geretourneerd wordt, zal een betaallink van het bedrijf Plink volgen. Plink ondersteunt iDEAL, creditcard, Bancontact en alle andere betaalmethodes die Mollie aanbiedt.

Kan ik contant betalen bij Flightcase Verhuur?
Nee, wij accepteren geen contante betalingen.


Borgsom

Betaal ik borg voor het huren van een flightcase?
Ja, per flightcase wordt borg gevraagd. Hiervoor geldt het vaste bedrag van € 100,00 per gehuurde flightcase.

Wanneer krijg ik de betaalde borg retour?
Zodra een flightcase in orginele staat, schoon en onbeschadigd geretourneerd wordt, wordt de borg dezelfde dag terugbetaald door middel van de originele betaalwijze.

Waarom betaal ik borg?
Borg is onze garantie dat een flightcase in originele staat retour gebracht wordt. Het is mogelijk dat er borg wordt ingehouden als een flightcase beschadigd of incompleet geretourneerd wordt. Dat wil zeggen: deksels, verplaatsbare schotten, kooimoeren, rackprofielen en dergelijke.


Flightcase kopen

De flightcase die ik huurde beviel zo goed, ik zou hem willen kopen. Kan dat?
Ja, je kunt het soort flightcase dat je gehuurd hebt kopen. Deze maken we speciaal voor je en zal dan nieuw zijn. Prijzen staan bij de omschrijven van de flightcases, maar je kunt altijd contact met ons opnemen over de mogelijkheden.

Kan ik ook een tweedehands flightcase kopen?
Het gebeurt wel eens dat flightcases die langer in de verhuur zijn, tweedehands verkocht worden. Deze worden dan uit de verhuur gehaald en gaan tegen een redelijke prijs de verkoop in. Deze flightcases hebben we niet standaard, maar je kunt altijd contact met ons opnemen zodat we kunnen kijken naar wat de mogelijkheden zijn.


Verzekering

Ben ik verplicht een verzekering af te sluiten voor gehuurde flightcases?
Nee, dit is niet verplicht. Flightcases zijn niet verzekerd zodra ze zich buiten de vestiging van The Videohouse bevinden. Het afsluiten van een verzekering en eventuele schade, vermissing en/of diefstal van onverzekerde flightcases vallen onder de aansprakelijkheid van de huurder.


Schoonmaak

Moeten de flightcases schoon retour?
De huurprijs die betaald wordt is gebaseerd op retourgebrachte flightcases die schoon zijn. Schoon betekent: vrij van stof en vuil. Uiteraard weten we dat gebruikte flightcases altijd gebruikerssporen zullen hebben.

Wanneer rekenen wij wel schoonmaakkosten?
Indien flightcases dusdanig vies en wij deze grondig moeten schoonmaken, zullen er schoonmaakkosten in rekening worden gebracht. Voor de schoonmaakkosten hanteren wij € 50,00 exclusief BTW per uur. Deze wordt in mindering gebracht van de betaalde borg.


Problemen

Ik ondervind problemen met mijn flightcase, wat moet ik doen?
Indien zich problemen voordien, kun je ons altijd bereiken op telefoonnummer 0521 - 511 716. Wij proberen je dan zo snel mogelijk en zo goed mogelijk van dienst te zijn.